Wednesday, November 5, 2008

黑胡椒烤鸡

今天是损友stacy的生日 特别做了这道菜,
因为她喜欢吃肉。。
衷心希望她生日快乐,身体健康
心想事成, 幸福还有。。性福!!

这是我喜欢的一道菜 也是我从
爱人那边偷师学到的
也是, 我和爱人的开始。。。(肉麻)
她给了我很多烹饪的点子和兴趣
真的谢谢。。。阿寿司

嗯,其实烤鸡的步骤很简单,
只要家里有oven的朋友 都可以试试。。。
我很懒, 没有阿寿司那么厉害 我是简化了很多,
没有放配菜 也没有帮鸡来个全身按摩。。哈哈哈
首先 把鸡洗干净,
用黑胡椒,盐,色酒, 橄榄油, 干香菜末
均匀的涂在鸡上, 然后用锡纸好起来,
放进冰箱里, 然它睡一个晚上
第二天, 在送进oven, 用250c 烤上50-60分钟 接着,
打开锡纸, 在鸡上淋上特别酱汁 再烤20分钟,
然后, 翻一下身 让它全身都烤上金黄色。。。 记
得要小心看火, 不要然它变成印度西施。。




特别的酱汁
九层塔切碎, 柠檬汁 ,少许橄榄油, 酱油和糖
除了涂在鸡身上, 我也准备一碗, 用来沾鸡肉吃 很开胃哦。。。



现在。
这道黑胡椒烤鸡, 变成是我的招牌菜了

吃过的家人和亲戚朋友都赞说一流一流。。。。
, 我没有让你丢脸哦。

14 comments:

杨 霓 said...

很多工哦。。看啦。。几时得空会去试下。
谢谢分享哦!

乐萱 の美丽新世界 said...

哇,你的胡椒鸡作为我生日礼物啊?
谢谢谢谢谢谢谢谢!

SockPeng said...

很简单!!
谢谢你的分享!!

Alice Chong said...

你的胡椒鸡看得我好想咬一口呢!!!

我要记录起来。。。谢谢你的分享~

美丽安 Marianne said...

杨霓:
会多工吗?
我觉得不用开煤气,烧锅倒油,
就是很简单的煮法。嘻嘻

stacy :
希望你天天开心
日子过得幸福哦。。。

sock peng :
我觉得蛮不错
最重要,
鸡要腌过, 这样才入味, 才好吃。。

alice :
哈哈哈
我烤的是2kg 的鸡
结果, 还是被我们吃光
厉害吧。。。

babyloke said...

呜呜。。。我喜欢的胡椒鸡!!
口水流满地了!哈哈!

kheeliam said...

今天午餐得自己搞掂
看了那图片
弄到我
好饿nia

李逸迷 said...

很好吃的样子哦。。。

kheeliam said...

our template is the same.... yeah..

Vincent Cho said...

卖相很好!让人看了,立刻向要吃掉的感觉!

美丽安 Marianne said...

女人:
很简单啦
你可以烤给小霓吃
重要的是, 要腌入味哦。。。
不要, 我还没有煮你教的糯米饭
因为, 我还没有买到糯米。。。哈哈


大医生:
你很少留言的
这是你第2-3次在我家留言。。
有点荣幸,
因为医生是很忙很忙的工作。。。。
对, 我们的template 一样。。。哈哈
还有记得准时吃饭哦。。不要饿扁.

李逸迷:
谢谢你的光临
去过你的家, 发觉你真得不是盖的
你的收集, 真的不少
看得出, 你心中的那份热爱和固执。。。
实在佩服。

vincent :
不止是卖相哦。。。
我的招牌菜, 当然有一定的水准啦。。
其实, 我很喜欢用oven
觉得比较没有那么油腻
而且, 也比较简单

myfertilitydiary said...

很像NANDOS的烤鸡,卖相不错,味道一定很好。

SiewChin-Mambi said...

美丽安,下次聚会不知道我们有没有口福试一试你的黑胡椒烤鸡呢?相信大家都会很期待的,别让我们失望哦。。。。哈哈哈。。

Anonymous said...

Wholesale cloting;Wholesale Shoes,Wholesale Shoes Wholesale handbags, Wholesale jewelry, Wholesale clothing,Ugg Store, Ugg Boots Sale, Wholesale Ugg Boots,Ugg Boots,Wholesale Handbags,Prada Bags,Wholesale Designer Handbags : mens wholesale clothing    wholesale hip hop clothing

Wholesale Clothing, Junior Wholesale, Women Clothing

Wholesale jewelry, wholesale teen jewelry, wholesale fashion jewelry and

wholesale costume jewelry.wholesale rhinestone jewelry,wholesale beaded jewelry,

wholesale hip hop jewelry,Wholesale Air Max 90,max 97,Air max 260,Wholesale Shoes,

Discount Shoes Wholesale,Women's Shoes and Men's Shoes

Handbags Wholesale Purses Wholesale,Shoes Wholesale,wholesale t-shirts,wholesale polo shirts,

t shirts,wholesale handbag,wholesale coach handbag,

wholesale jeans,Wholesale NFL Jersey,NFL jerseys,

.Wholesale nfl jerseys,wholesale sunglasses,wholesale replica watches,

wholesale rolex watches,wholesale luxury watches

replica watches,Designer Handbags,Replica Bags

replica handbags wholesale,coach replica handbags,Women's Shirts.
Wholesale NIKE Shoes, Wholesale Handbags,Replica Handbag,

Coach Handbag,Chanel Handbag,Cambon,Gucci Handbags Fake,

Designer Chloe Handbag,Prada Handbag,

Wholesale Bags,Jewelry Wholesale;Wholesale Apparel,Wholesale Handbags,cheap jordans shoes,

jordan shoes,jordan wholesale, jordan sneakers, michael jordan sneaker, we also wholesale jordan sneakers, cheap jordan sneakers, retro jordan sneakers

Omega Watches Guess Watches Rolex Watches Adidas Watches Wholesale Watches,Wholesale Replica Watches Fake Rolex Replica Jewelry

ED Hardy Shirts Wholesale ED Hardy ED Hardy Hats ED Hardy Men S Jacket
wholesale jordan Shoes;wholesale jordan shoes
Cheap jordan Shoes;nike air force ones shoes
;jordan shoes;Air jordan Shoes;wholesale shoes
;nike dunks;nike jordan Shoes;prada sheos
Nike Air jordan;cheap air jordans; wholesale nike jordan;cheap wholesale shoes; wholesale Shoes.nike air max shoes, Nike Shoes;nike wholesale,shoes