Thursday, August 7, 2008

感触

我今天想说,
我住的是普通单层排屋
我住不起近百万的豪宅,
我家没有两部豪华车
我开的是二手老爷车
我没有能力请全职的女佣
我只有能力请钟点女佣分担家务
我不是很富有,
我还需要出外工作分担负担
我有的东西, 不管新的旧的,
我都很舍得送人。。。。。。。。。。。
我手上如果有点钱,
我喜欢和家人一起分享
我一直觉得
钱虽然很重要
可是亲情是无价
这就是我和某人不一样的地方
这些话, 有些人看了会明白哦。。。
其实也没有什么
我不强求大富大贵的日子
我家人亲人大小平安健康
就是无比的福气了。
阿弥陀佛

16 comments:

Ohbin said...

家人一起健康快乐最重要。

杨 霓 said...

绝对认同!!

SockPeng said...

知足常乐!!

Ksteeng1122 said...

我也相信只有家才是最无价的!

Vincent Cho said...

不用作比较的,人比人气死人咧~

逍遥 said...

我也认同你的说法!!!

Joey said...

愛人,別那麼傷感. 一種米養百樣人,何必為了這些人讓自己難過呢?

人就是如此,無論是家人,親戚,朋友等, 都好壞參差. 合得來的就多在一起,看不過眼的就減少來往減少摩擦.不是叫你不問世事, 只是如你說的,沒有什麼比把重心放在自己家庭更重要 .

今天是七夕,論壇那女酒鬼在msn傳來了這個,我借花敬佛,偷偷帶來這裡給你^^

╭*════*╮ *═════*
(/////\\)|/////|
(│● ﹏ ●│)│● ﹏ ●│ ˉ
(╰─────╯)╰─────╯ 
 ╭╮★╤╗◎╤┐〃╤※ ╭╮
 ╰☆╟美╢╞麗╡╟安╢╭┘║
 *╯☆╧♀└╧┘♂╧#╰═┘
 ☆☆☆七夕节快乐☆☆☆

mk说... said...

受气啦? 有些人有些事,能不理就别理, 能不看就别看, 放下, 自在.

Arys said...

我也認同妳說的...至於其他人的就別理他們,重要的是自己和家人開開心心,這是用錢買不到的東西

Alice Chong said...

知足常乐,哦弥陀佛。。。。

Miyuki said...

知足常乐... =)

Artchala said...

美丽安
你好像。。。有心事?
就像大家所说的
每个人有自己的观点和对人生的态度
如果你满意今天的生活
就别因为某人对自己的不认同而感到忿怒
别忘记你是美丽安
加油!\^0^/

Artchala said...

美丽安
你好像。。。有心事?
就像大家所说的
每个人有自己的观点和对人生的态度
如果你满意今天的生活
就别因为某人对自己的不认同而感到忿怒
别忘记你是美丽安
加油!\^0^/

dolphine said...

有时候,自己开心就好了。
想太多只会累坏自己。。。
没必要为了一些无谓人而累坏自己。

Vivian Ng said...

钱固然重要,我也认为快乐才是最重要的。如果没有快乐,生命就没有了灵魂。
每次看你的文章都带有淡淡的感伤,记得要快乐起来,支持你!

Anonymous said...

Wholesale cloting;Wholesale Shoes,Wholesale Shoes Wholesale handbags, Wholesale jewelry, Wholesale clothing,Ugg Store, Ugg Boots Sale, Wholesale Ugg Boots,Ugg Boots,Wholesale Handbags,Prada Bags,Wholesale Designer Handbags : mens wholesale clothing    wholesale hip hop clothing

Wholesale Clothing, Junior Wholesale, Women Clothing

Wholesale jewelry, wholesale teen jewelry, wholesale fashion jewelry and

wholesale costume jewelry.wholesale rhinestone jewelry,wholesale beaded jewelry,

wholesale hip hop jewelry,Wholesale Air Max 90,max 97,Air max 260,Wholesale Shoes,

Discount Shoes Wholesale,Women's Shoes and Men's Shoes

Handbags Wholesale Purses Wholesale,Shoes Wholesale,wholesale t-shirts,wholesale polo shirts,

t shirts,wholesale handbag,wholesale coach handbag,

wholesale jeans,Wholesale NFL Jersey,NFL jerseys,

.Wholesale nfl jerseys,wholesale sunglasses,wholesale replica watches,

wholesale rolex watches,wholesale luxury watches

replica watches,Designer Handbags,Replica Bags

replica handbags wholesale,coach replica handbags,Women's Shirts.
Wholesale NIKE Shoes, Wholesale Handbags,Replica Handbag,

Coach Handbag,Chanel Handbag,Cambon,Gucci Handbags Fake,

Designer Chloe Handbag,Prada Handbag,

Wholesale Bags,Jewelry Wholesale;Wholesale Apparel,Wholesale Handbags,cheap jordans shoes,

jordan shoes,jordan wholesale, jordan sneakers, michael jordan sneaker, we also wholesale jordan sneakers, cheap jordan sneakers, retro jordan sneakers

Omega Watches Guess Watches Rolex Watches Adidas Watches Wholesale Watches,Wholesale Replica Watches Fake Rolex Replica Jewelry

ED Hardy Shirts Wholesale ED Hardy ED Hardy Hats ED Hardy Men S Jacket
wholesale jordan Shoes;wholesale jordan shoes
Cheap jordan Shoes;nike air force ones shoes
;jordan shoes;Air jordan Shoes;wholesale shoes
;nike dunks;nike jordan Shoes;prada sheos
Nike Air jordan;cheap air jordans; wholesale nike jordan;cheap wholesale shoes; wholesale Shoes.nike air max shoes, Nike Shoes;nike wholesale,shoes